Rozrzutnik obornika 24 tony, model DST 24 niemieckiej marki HAWE słynie za sprawą swojej uniwersalności i wydajności połączonej z doskonałą żywotnością, o czym najlepiej świadczą pozytywne opinie użytkowników na całym świecie. Model HAWE DST 24 to sprawdzone urządzenie oparte na dwuosiowym podwoziu typu tandem, wyposażone w pneumatyczne, dwuobwodowe hamulce. To także wszechstronny rozrzutnik, który sprawdzi się zarówno przy rozprowadzaniu obornika, kompostu, wapna, pomiotu kurzego, jak i innych materiałów.
Jego wytrzymałość zapewnia solidna konstrukcja ramowa oraz fakt, że stalowe elementy – m.in. rama, ściany, podłoga – zostały dodatkowo zabezpieczone metodą KTL. Dzięki temu rozrzutnik DST 24 gwarantuje długie i bezproblemowe działanie nawet pod dużym obciążeniem. To zaś robi wrażenie – pojemność wynosi tu 20 metrów sześciennych, a dopuszczalna masa całkowita 24 tony. Za właściwe działanie rozrzutnika HAWE DST 24 odpowiadają cztery łańcuchy podłogowe o znakomitej wytrzymałości oraz dwa horyzontalnie zamontowane rotory na samoczyszczących łożyskach. Odpowiedni rozrzut materiału zapewniają dyski o średnicy 100 centymetrów. Producent zadbał także o liczne udogodnienia w obsłudze. Służy temu m.in. okno podglądowe w ścianie frontowej czy szereg automatycznych mechanizmów – naciągających i smarujących łańcuchy, zabezpieczających podłogę itp. Opcjonalnie uniwersalny rozrzutnik obornika HAWE DST 24 może zostać wyposażony także w system wagowy ze zmienną dawką oraz system ISOBUS służący do wygodnego sterowania funkcjami urządzenia. Napęd rotorów przez przekładnię kątową i wał Kardana to kolejna z opcji, które warto rozważyć, aby jeszcze lepiej wykorzystać możliwości maszyny.
Prosta ręczna regulacja dolnej części osłony rozrzucającej na wysokość i szerokość dla różnych rozrzucanych materiałów. Optymalizacja przepływu materiału na płyty rozsiewające w celu precyzyjnego rozprowadzania. Klin rozrzucający poprawiający dokładność rozrzucania lekkich materiałów rozrzucanych (kompost, suchy nawóz kurzy itp.).
z sześcioma regulowanymi łyżkami rozrzucającymi. Wymienne blachy ścieralne wykonane z Hardox.
Dwa poziome walce rozrzucające z przykręcanymi, bardzo odpornymi na zużycie zębami rozrzucającymi wykonanymi ze stali Hardox, obrotowe. Przechowywanie z zabezpieczeniem foliowym. Osłona rozrzucająca z płytką z tworzywa sztucznego chroniącą przed odpryskami kamieni.
Wał podłogi rusztowej DST posiada trzy łożyska. Wysoki poziom samooczyszczania zapewniają zgarniacze w każdym kole łańcuchowym.
Cztery łańcuchy do podłogi rusztowej o grubości 14 x 50 mm, każdy łańcuch o obciążeniu zrywającym 25 ton. Listwy podłogi rusztowej zamknięte, co czwarty pasek jako listwa czyszcząca.
ponad 1 1/4 cala łańcuchów z automatyką. Naciąg łańcucha i automatyczny. Pompa olejowa do smarowania łańcuchów napędowych i łożysk wału podłogi rusztowej.
przez przekładnię czołową, kierunek jazdy w prawo.
System ważenia w połączeniu ze sterowaniem ISOBUS do automatycznego, zależnego od ciężaru, zmiennego stosowania i późniejszej dokumentacji ilości i powierzchni wysiewu za pomocą sterownika zadań do pliku polowego klienta.
300 mm dla kompostu lub innych materiałów lekko rozprowadzających się.
Dyszel zawieszany mechanicznie na zaczepie górnym/dolnym. Alternatywnie zawieszenie hydropneumatyczne z dolnym zaczepem.
Dane techniczne
- idealna opona do wszechstronnego zastosowania na drodze i w polu
- płynna praca i wysoka odporność
- do 75% wykorzystania dróg
- doskonałe osiągi na drodze.
- wysoki komfort i samooczyszczanie
- Klasa indeksu prędkości D/E dla wyższych prędkości na trasach drogowych, przy jednoczesnej znacznej oszczędności czasu
- niski opór toczenia zapewniający oszczędność paliwa
- Opona flotacyjna Alliance 389 VF z technologią „Very High Flexion” może być stosowana przy ciśnieniu niższym o 30 procent.
- Nadaje się do użytku w terenie, jak również w transporcie drogowym
- Delikatnie na podłodze
- Opona wytrzymuje to samo obciążenie przy znacznie niższym ciśnieniu powietrza
- Bardzo dobre samooczyszczanie
- Ciągła belka środkowa zapewnia długą żywotność i bezpieczne prowadzenie na drodze.